Zbuduj ebike z Bikel.pl

Lekcja 23 - Częste problemy i błędy osób, przerabiających rower na elektryczny

Czego dowiesz się z tej lekcji?

Mam nadzieję, że dzięki tej lekcji unikniesz wielu niepotrzebnych błędów przed zakupem, w trakcie konwersji i eksploatacji.

Najważniejsze kwestie poruszane w lekcji

  • Tutaj wymienię te problemy / błędy / rady, a w lekcji usłyszysz o nich nieco więcej.

    Przed zakupem:

    • Konsultuj podjęte decyzje

    • Wybierz odpowiedni rower

    • Rozważ serwis roweru

    • Nie przesadzaj z mocą i masą maksymalną roweru

    • Dopasuj moc komponentów do siebie wzajemnie

    • Dopasuj komponenty do napięcia baterii

    • Przelicz i upewnij się, czy prędkość maksymalna pojazdu Ci odpowiada

    • Wybierz odpowiedni nawój silnika

    • Zwróć uwagę na dźwięk napędu

    • Dowiedz się, jaki sposób załączania oferuje dany napęd (manetka, pas itp.)

    • Upewnij się, czy silnik / napęd będzie pasował do Twojego roweru

    • Rozważ serwis napędu

    • Kupuj baterię ze sprawdzonych źródeł

    • Dobrze dopasuj kształt baterii

    • Pamiętaj, że w mid-drive zmiana przerzutek to obowiązek

    W trakcie konwersji:

    • Zastanów się, jakie prace zlecić „na zewnątrz”

    • Uwzględnij miejsce na przewody i złącza wewnątrz skrzynki

    • Uwzględnij ruch amortyzacji

    • Przemyśl rozkład dźwigni i urządzeń na kierownicy

    • Ustal pozycję jazdy przed konwersją

    • Stosuj dwie blokady obrotu w silnikach HUB

    • Nie przesadzaj z rozgięciem ramy przy montażu silnika

    • Porządnie zamocuj baterię / obudowę do ramy

    • Unieruchom komponenty wewnątrz pojemników z elektroniką

    • Zabezpieczaj termicznie komponenty

    • Izoluj termicznie sterownik od baterii

    • Nie obracaj silnikiem, gdy ma niezaizolowane przewody

    • Stosuj odpowiednie złącza

    • Stosuj odpowiednie przewody

    • Uwaga na korby przy pierwszym uruchomieniu

    • Izoluj nieużywane przewody

    • Prace przy instalacji elektrycznej zawsze wykonuj na odłączonej baterii

    • Po odłączeniu baterii rozładuj kondensatory w sterowniku

    • Nie podłączaj nic do wyjścia 5 V od sterownika

    W trakcie eksploatacji:

    • Nie przesilaj napędów przekładniowych

    • Chroń przed dostępem wody

    • Ładowarkę podłącz najpierw do sieci

    • Nie obciążaj baterii w niskich temperaturach

    • Często ładuj baterię do pełna

    • Uważaj na zwiększone ryzyko przebicia dętki

    • Serwisuj amortyzację roweru co 50 godzin jazdy (ok. 1000 km)

Życzę miłego oglądania, owocnej nauki i oczywiście mało problemów podczas Twojej eROWEROWEJ przygody 🙂

Marek Przybylak

Lekcja 23

  • Problemy i błędy w konwersji roweru na elektryczny

Linki

Lista polecanych komponentów do elektryfikacji roweru: https://kursebike.pl/polecane-komponenty

Podoba Ci się, co robimy?

Twoje wsparcie finansowe przyczynia się do tego, że możemy tworzyć kolejne treści. Bardzo Ci za nie dziękujemy! A jako prezent od nas otrzymasz 200 stron rzetelnej eBajkowej wiedzy (poradnik w formie e-book). Jest to kompendium informacji o zbudowaniu rowerów elektrycznych oraz ich eksploatacji.

49 zł