Zbuduj ebike z Bikel.pl
Lekcja 23 - Częste problemy i błędy osób, przerabiających rower na elektryczny
Czego dowiesz się z tej lekcji?
Mam nadzieję, że dzięki tej lekcji unikniesz wielu niepotrzebnych błędów przed zakupem, w trakcie konwersji i eksploatacji.
Najważniejsze kwestie poruszane w lekcji
Tutaj wymienię te problemy / błędy / rady, a w lekcji usłyszysz o nich nieco więcej.
Przed zakupem:
Konsultuj podjęte decyzje
Wybierz odpowiedni rower
Rozważ serwis roweru
Nie przesadzaj z mocą i masą maksymalną roweru
Dopasuj moc komponentów do siebie wzajemnie
Dopasuj komponenty do napięcia baterii
Przelicz i upewnij się, czy prędkość maksymalna pojazdu Ci odpowiada
Wybierz odpowiedni nawój silnika
Zwróć uwagę na dźwięk napędu
Dowiedz się, jaki sposób załączania oferuje dany napęd (manetka, pas itp.)
Upewnij się, czy silnik / napęd będzie pasował do Twojego roweru
Rozważ serwis napędu
Kupuj baterię ze sprawdzonych źródeł
Dobrze dopasuj kształt baterii
Pamiętaj, że w mid-drive zmiana przerzutek to obowiązek
W trakcie konwersji:
Zastanów się, jakie prace zlecić „na zewnątrz”
Uwzględnij miejsce na przewody i złącza wewnątrz skrzynki
Uwzględnij ruch amortyzacji
Przemyśl rozkład dźwigni i urządzeń na kierownicy
Ustal pozycję jazdy przed konwersją
Stosuj dwie blokady obrotu w silnikach HUB
Nie przesadzaj z rozgięciem ramy przy montażu silnika
Porządnie zamocuj baterię / obudowę do ramy
Unieruchom komponenty wewnątrz pojemników z elektroniką
Zabezpieczaj termicznie komponenty
Izoluj termicznie sterownik od baterii
Nie obracaj silnikiem, gdy ma niezaizolowane przewody
Stosuj odpowiednie złącza
Stosuj odpowiednie przewody
Uwaga na korby przy pierwszym uruchomieniu
Izoluj nieużywane przewody
Prace przy instalacji elektrycznej zawsze wykonuj na odłączonej baterii
Po odłączeniu baterii rozładuj kondensatory w sterowniku
Nie podłączaj nic do wyjścia 5 V od sterownika
W trakcie eksploatacji:
Nie przesilaj napędów przekładniowych
Chroń przed dostępem wody
Ładowarkę podłącz najpierw do sieci
Nie obciążaj baterii w niskich temperaturach
Często ładuj baterię do pełna
Uważaj na zwiększone ryzyko przebicia dętki
Serwisuj amortyzację roweru co 50 godzin jazdy (ok. 1000 km)
Życzę miłego oglądania, owocnej nauki i oczywiście mało problemów podczas Twojej eROWEROWEJ przygody
Marek Przybylak
Lekcja 23
- Problemy i błędy w konwersji roweru na elektryczny
Linki
Lista polecanych komponentów do elektryfikacji roweru: https://kursebike.pl/polecane-komponenty
Prezent dla Ciebie
Jako prezent od nas otrzymasz 200 stron rzetelnej eBajkowej wiedzy (poradnik w formie e-book). Jest to kompendium informacji o zbudowaniu rowerów elektrycznych oraz ich eksploatacji.